اشتی با ریاضی
اشتی با ریاضی
چهار شنبه 1 خرداد 1398برچسب:, :: 6:2 PM :: نويسنده : عاطفه

به سلام خوبید چطولید بچه ها من که دارم جون به لب میشم اگه کسی از نتایج خبر داره توروخدا تو نظرا بهم بگه من دیگه طاقت ندارمممممممممممممممم کمکم کنید

سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:, :: 10:25 PM :: نويسنده : عاطفه

همه دسسسسس ایران رفت جام جهانی خیلیییییییییی خوش حالمممممممم امروز خونه رو بردم رو هواااااااااا واقعا خوب بازی کردند خیلی واسه همشون حال کردم ایول گل قشنگی زدند دعا کنید تو جام جهانی هم گلی به این خوشکلی به کارندددددددد

شنبه 25 خرداد 1392برچسب:, :: 10:9 PM :: نويسنده : عاطفه

سلام من خیلیییییییییی خوش حالمممم اقای حسن رو حانی رئیس جمهور شدند من خودم از طر فدار های سرسخت ایشان بودم خیلی اما خب رای نمیتونم بدم اما خیلیییییییی خوش حالمممممم به اقای روحانی هم تبریک میگم حالا برید پاییین من یه جشن باحال گرفتم تو وبممممم                                                    

جمعه 24 خرداد 1392برچسب:, :: 8:51 AM :: نويسنده : عاطفه

سلام بچه ها خوبید من امروز خیلیییییی خوش حالم همه رفتن رای گیری هوراااااااااادعا کنید اقای ح.ر رای بیاره من که خودم نمیتونم رای بدم 4سال دیگه مونده اما اونایی که میتونن رای بدم به اقای ح.ر رای بدن تا اوضاع یهکم بهتر شه اما اگه بزارن......... حالا دوباره هورااااااااا فعلا بابایی اما دوباره همه دس دس حالا دس دس

جمعه 24 خرداد 1392برچسب:, :: 8:38 AM :: نويسنده : عاطفه

سلام بچه ها همه بگید هوراااااااااااااامروز همه رفتن رای گیری هورااااااا هوراااااااااااا بچه ها دعا کنید اقای ح.ر رای بیاره تا اوضاع روبه راه شه من میگم رای میاره اگه....... اما من نمیتونم رای بدم 4سال دیگه مونده اونایی که میتونن رای بدن به اقای ح.ر رای بدنااااااااااا حالا دس دس فعلا تا پست بعدی بابای یادتون نره هاااااااااااااا دسسسسسس

سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:, :: 2:48 PM :: نويسنده : عاطفه




از کتاب Gaffurius : فیثاغورث در حال آزمایش
رابطه میان اصوات موسیقی و اعداد


یکی از نکات مهمی که پایه های پیشرفت علوم مختلف را شامل می شود اصول اولیه و فرضیاتی است که بر اساس آن نظریه ها ارائه می شوند. اقلیدس و تنی چند از پیشینیان او که در فلسفه فعال بودند به این نتیجه رسیده بودند که هرگز نمی توان همه چیز را ثابت کرد.
آنها معتقد بودند که در ساخت هر نهاد منطقی باید یک یا چند گزاره را بعنوان فرض در نظر گرفت و سایر احکام را بر اساس آنها اثبات کرد. آنها تجربه کرده بودند که اگر سعی کنند تمام گزاره ها را به اثبات برسانند بدون شک به یک دور باطل خواهند رسید.

فرضیات تجربی و ریاضی
فرضیات معمولا” از طریق مشاهده و احساس عمومی انسان بعنوان یک مطلب درست و منطقی به شمار می آیند و دانشمند بر اساس فرضیاتی که ارائه می کند می تواند قضایایی را ارائه، اثبات کند و بر اساس این دو علمی را پایه ریزی نماید. تفاوت مهم میان علوم تجربی و علوم ریاضی در آن است که اثبات قضایا در علوم تجربی از راه تجربه و مشاهده بوده در حالی که در علوم ریاضی از طریق استدلال و محاسبه می باشد.
بعنوان مثال یک زیست شناس پس آنکه توانست قسمت های مختلف یک گیاه را شناسایی کند از راه آزمایش و تجربه به کشف وظایف هر قسمت می پردازد. در حالی که یک ریاضی دای دان حتی اگر موضوعی با مشاهده برای او یقین شود مجبور است که آنرا با استدلال ثابت کند. یعنی صرف مشاهده برای به یقین رسیدن کافی نیست یک ریاضی دان هرگز نمی تواند بگوید که : “بنا براین همانطور که می بینید، دیده می شود که این زاویه قائمه می باشد.”

اصل
استدلال منطقی در وهله اول نیاز به همان فرضیات اولیه یا اصول دارد. یک اصل بنا به تعریف عبارت است از حکمی که نتوان برای صحت آن دلیل یا اثباتی ارائه کرد. یعنی اصول به این دلیل صحیح هستند که اصلا” مخالف آنرا عقل نمی پذیرد و آنها کاملا” با واقعیات و تجربیات دنیای ما منطبق می باشند. بعنوان مثال می گوییم دو مقدار مساوی با مقدار سوم، خود با هم مساوی هستند و یا در هندسه می گوییم : “به هر مرکز می توان دایره ای به شعاع دلخواه رسم کرد”. همانطور که مشاهده می شود صحت این دود گزاره بوضوح توسط عقل تایید می شوند.

قضیه
قضیه حکمی است که با استدلال می توان از اصول پذیرفته شده از قبل به آن رسید. بعنوان مثال اینکه می گوییم : “اگر رقم سمت راست عددی زوج باشد آن عدد زوج است” مطلبی نیست که بتوان آنرا پذیرفت بلکه باید بر اساس اصولی که در تئوری اعداد وجود دارد آنرا ثابت کرد.
همانطور که می دانید هر قضیه دو قسمت دارد یکی فرض و یکی حکم. دقت کنید که فرض با اصول اولیه حاکم بر علمی که در آن قضیه مطرح می شود متفاوت می باشد. مثلا هنگامی که می گوییم : “مجموع دو زاویه مجانب معادل دو قائمه می باشد” فرض آن است که دو زاویه مجانب می باشد و حکم آن است که ثابت کنیم مجموع آنها دو قائمه می باشد.

سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:, :: 2:45 PM :: نويسنده : عاطفه

یکی از معمول ترین سئوالهائی که مطرح می شود این است که: چه کسی صفر را کشف کرد؟ البته برای جواب دادن به این سئوال بدنبال این نیستیم که بگوئیم شخص خاصی صفر را ابداع و دیگران از آن زمان به بعد از آن استفاده می کردند.

اولین نکته شایان ذکر در مورد عدد صفر این است که این عدد دو کاربرد دارد که هر دو بسیار مهم تلقی می شود یکی از کاربردهای عدد صفر این است که به عنوان نشانه ای برای جای خالی در دستگاه اعداد (جدول ارزش مکانی اعداد) بکار می رود. بنابراین در عددی مانند 2106 عدد صفر استفاده شده تا جایگاه اعداد در جدول مشخص شود که بطور قطع این عدد با عدد 216 کاملاً متفاوت است. دومین کاربرد صفر این است که خودش به عنوان عدد بکار می رود که ما به شکل عدد صفر از آن استفاده می کنیم.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:, :: 2:43 PM :: نويسنده : عاطفه

سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:, :: 2:41 PM :: نويسنده : عاطفه

 

عدد 6174 را در نظر بگیرید و ارقام آن را چنان جابه جا کنید که بزرگترین عدد

ممکن از آنها ساخته شود، یعنی آنها را به ترتیب نزولی قرار دهید. همچنین ارقام این

 

عدد را طوری جابه جا کنید که کوچکترین عدد ممکن از آنها تشکیل شود و عدد اخیر

را از عدد اول کم کنید خواهیم داشت: 6174 = 1467 - 7641 که همان عدد اول

است.حال همین روش را برای عددی مثل 4959 اجرا می کنیم داریم :

 

5355 = 4599 - 9954

و همین طور برای 5355 داریم :

 

1998 = 3555 - 5553

و همین طور برای 1998 داریم :

 

8082 = 1899 - 9981

8532 = 0288 - 8820

6174 = 2358 - 8532

واقعیت این است که با هر عدد چهار رقمی این کار را شروع کنیم به شرط این که

 

ارقام همگی یکسان نباشند، این روش عدد 6174 را در حداکثر 7 مرحله بدست

 

خواهد داد.

 

جالب بود!نه؟

نظرتون رو بنويسيد!

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 330
بازدید کل : 103424
تعداد مطالب : 34
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 2



Alternative content


کد حرفه ای قفل کردن کامل راست کلیک د : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 دریافت کد قفل کلیک راست چت روم